Przebywając na stronie, akceptujesz jej warunki ochrony danych osobowych.

Czytaj więcej

Jesteśmy z Wami 30 lat!

ISKRA_logoZakład Maszyn
i Łożysk Specjalnych Sp. z o.o.

ISKRA_logoZakład Maszyn
i Łożysk Specjalnych Sp. z o.o.

Wyszukiwarka

Budowa transportów międzyoperacyjnych

Budowa transportów międzyoperacyjnych
Opublikowany: Luty 2024

Jedną z głównych dziedzin naszej działalności są modernizacje maszyn produkcyjnych i urządzeń, w tym także budowa transportów międzyoperacyjnych, transporterów, podajników, itp. Wykonujemy je m.in. dla branży łożyskowej, automotive, maszynowej. W niniejszym artykule Kierownik Działu Konstrukcyjnego Daniel Szeląg opisuje jedno z przykładowych zleceń dotyczących transportu międzyoperacyjnego łożysk.

BRANŻA: Łożyskowa

KLIENT: Producent łożysk

ZAKRES PROJEKTU: Budowa transportu pomiędzy maszynami pod nowy rozmiar łożysk

WYZWANIA:

  • Krótki i nieprzesuwalny termin samej modernizacji linii – przerwa wakacyjna
  • Duży zakres gabarytowy transportowanych pierścieni
  • Konieczność skoordynowania dużej liczby działań

REALIZACJA:

Celem projektu było zwiększenie zakresu produkowanych na linii pierścieni łożyskowych, co wiązało się z wykonaniem nowych, regulowanych dróg transportowych pomiędzy maszynami obróbczymi. Same maszyny klient przezbrajał we własnym zakresie. Transport zbudowany był z 2 poziomów dróg transportowych oraz elewatorów przemieszczających pierścienie łożyskowe pomiędzy nimi. Łączna długość dróg transportowych to około 100m.

Aby sprostać oczekiwaniom klienta, projekt został podzielony pomiędzy trójkę konstruktorów, którzy musieli koordynować swoje działania tak, żeby dało się złożyć wszystkie elementy w jedną całość. Konieczne było już w fazie projektu kilka wyjazdów na pomiary i ustalenia z klientem wszystkich szczegółów technicznych oraz organizacyjnych.

Na sam montaż i uruchomienie mieliśmy około trzech tygodni. Podczas montażu pracowało przy całym transporcie kilkanaście osób, zawsze pod stałym nadzorem jednego z naszych kierowników. Na wszelkie problemy montażowe, których niestety nie udało się uniknąć podczas fazy projektowej, od razu reagowali konstruktorzy. Obróbka w trybie priorytetowym wykonywała dopuszczone detale, jak również wykonywała planowane wcześniej przeróbki fragmentów starego transportu. Dobra koordynacja wszystkich działań umożliwiła nam skończenie montażu przed startem produkcji.

Klient, jak przy wszystkich tego typu projektach, miał również zapewnioną asystę podczas uruchomienia (automatyk, monter, elektryk). Temat zakończony został przekazaniem dokumentacji i deklaracji WE.

CZAS TRWANIA PROJEKTU: 6 miesięcy

EFEKTY: Klient zwiększył swoje możliwości produkcyjne na kolejnej linii.

element transportu międzyoperacyjnego (3)

 

Skontaktuj się z nami!

Budowa i remonty maszyn:
Tel: +48 41 367 03 20

Email: info@iskra-zmils.com.pl

 Zapraszamy do Kontaktu

Liczba wyświetleń:539 Wróć

Pozostałe aktualności