Jesteśmy z Wami 30 lat!

ISKRA_logoZakład Maszyn
i Łożysk Specjalnych Sp. z o.o.

ISKRA_logoZakład Maszyn
i Łożysk Specjalnych Sp. z o.o.

Wyszukiwarka

Łożyska ślizgowe przegubowe

Łożysko ślizgowe przegubowe

ożysko ślizgowe przegubowe

OZNACZENIE Wymiary
d D B b r a α
mm mm mm mm mm mm stopnie
PGE 61) 6 14 6 4 0,5 0,5 13
PGE 6X1) 6 16 9 5 0,5 0,5 21
PGE 81) 8 16 8 5 0,5 0,5 15
PGE 8X1) 19 12 9 0,5 0,5 14
PGE 101) 10 19 9 6 0,8 0,8 12
PGE 10X1) 22 14 10,5 0,8 0,8 13
PGE 121) 12 22 10 7 0,8 0,4 11
PGE 12X1) 26 16 12 0,8 0,5 13
PGE 15 15 26 12 9 0,8 0,4 8
PGE 16 16 30 14 10 1,0 0,5 10
PGE 16X 32 21 15 0,8 0,3 15
PGE 17/30 17 30 14 10 1,0 0,5 10
PGE 17 32 14 10 1,0 0,5 10
PGE 18/32 XG2) 18 32 19 15 0,5 0,5 10
PGE 20 20 35 16 12 1,0 0,5 9
PGE 25 25 42 20 16 1,0 0,8 7
PGE 30 30 47 22 18 2,0 0,5 6
PGE 30/48 30 48 22 18 1,0 0,8 6
PGE 32/50 XG2) 32 50 22 18 1,0 0,8 6
PGE 32/62 XG 32 62 30 22 1,2 1,4 10
PGE 35 35 55 25 20 1,4 1,0 7
PGE 40/60 40 60 28 22 1,2 1,0 7
PGE 40 40 62 28 22 1,2 1,2 7
PGE 45 45 68 32 25 1,2 1,0 7
PGE 50 50 75 35 28 1,2 1,2 6
PGE 50/80 50 80 40 32 2,0 0,5 8
PGE 60 60 90 44 36 1,2 1,2 6
PGE 60/100 2RS 60 100 50 40 1,5 1,2 8
PGE 60/105 105 63 40 1,0 1,0 17
PGE 70 2RS 70 105 49 40 1,0 1,0 6
PGE 70s 74 105 47 40 2,5 0,5 6
PGE 80 2RS 80 120 55 45 1,0 1,0 6
PGE 80/130 80 130 75 50 1,5 1,2 14
PGE 90 90 130 60 50 1,5 1,2 5

1) Wykonanie standardowe: bez kanałków i rowków smarowniczych.

2) Wykonanie standardowe: z otworkami i rowkiem smarowniczym tylko w pierścieniu wewnętrznym.

2RS - wykonanie z dwoma uszczelkami

 

Charakterystyka:

Para ślizgowa: stal/stal - przeznaczone do zastosowań w przypadku wysokich obciążeń.

Łożyska przegubowe są łożyskami ślizgowymi. Pierścienie tych łożysk posiadają kuliste powierzchnie ślizgowe. Łożyska te przystosowane są do przenoszenia dużych obciążeń jednostkowych na powierzchniach ślizgowych, przy wykonywaniu niezbyt szybkich ruchów oscylacyjnych (obwodowych lub wychylających) i zmiennych obciążeń.

Łożyska te wykonywane są w taki sposób, aby zapewnione było małe wycieranie współpra­cujących powierzchni, nawet przy bardzo słabym smarowaniu. Powierzchnie ślizgowe obu pierścieni podlegają specjalnej obróbce wykańczającej, która zapewnia możliwie małe opory tarcia oraz dużą odporność na ścieranie i zatarcie. Bieżnia pierścieni zewnętrznych jest fosforanowana drobnokrystalicznie.

Dla łożysk pracujących przy znacznych obciążeniach stałych lub przy jednostronnym kie­runku obciążenia, w pierścieniach wykonywane są rowki i otwory umożliwiające ich okresowe dosmarowywanie. Należy do tego celu stosować normalne smary ruchowe, najkorzystniej z dodatkiem dwusiarczku molibdenu lub smary litowe.

Pierścienie zewnętrzne łożysk wykonywane są jako nierozłączne (dzielone w jednym miejscu). Zaleca się, aby linie dzielenia podczas zabudowy łożyska zostały umieszczone w strefie nieobciążonej. Podczas zabudowy łożysk w oprawę, nacisk może być wywierany za pośrednictwem "miękkiej" tulei o odpowiedniej średnicy wyłącznie na pierścień zewnętrzny, zaś podczas osadzania na wale - wyłącznie na pierścień wewnętrzny. Pierścienie powinny przylegać do odsadzeń wałów lub opraw, nie zaś do ich zaokrągleń.

Warunki zabudowy:

Zalecane wykonanie czopów

  • łożysko swobodne h6
  • łożysko ustalające m6

Zalecane wykonanie gniazd opraw

  • obciążenie małe, łożysko swobodne H7
  • obciążenie duże M7

Zastosowanie:

Maszyny i urządzenia techniczne wykonujące ruchy wahliwe w przemyśle lekkim, spożyw­czym, rolniczym, poligraficznym, papierniczym, tytoniowym i transporcie.

Stan dostawy:

Nie smarowane. Przed smarowaniem i zabudową umyć. Uwaga: łożyska o średnicy otworu 60 mm i większe smarowane smarem eksploatacyjnym - nie myć. Przy braku zanieczyszczeń smarowanie wystarcza na cały okres eksploatacji łożyska. Zabezpieczone olejem konserwacyjnym, opakowane w papier antykorozyjny z inhibitorami korozji.